Kundeservice åbent man- til fredag 10-18

69 96 03 91 Live Chat
emaerket
  • Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt på alle ordrer over 499 kroner

    Bestil før klokken 17 for at modtage ordren næste dag

  • Vores kunder elsker os!

    Uafhængige anmeldelser fra Feefo

8 gode råd til at holde på vægten i juleperioden

Undgå at tage vægt på over julen kan lyde lige så umuligt, som hvis julemanden kom ned af skorstenen med en pose fyldt med pengesedler, men vi lover at der er logiske strategier til komme på sporet. De fleste af os oplever at tage vægt på i løbet af de festlige vintermåneder, men det er langt fra umuligt at undgå dette.

Forstå os ret; feriesæsonen handler selvfølgelig om at fejre og spise god mad. Så send snapsen videre og og lad os tage fat i, hvordan du undgår at tage kilo på over julen, og hvorledes du forholde dig til fødevarer, hektiske tidsplaner og motion.

1. Spis før du skal ud at drikke og fejre.

Det med at springe morgenmad eller frokost over for at "gemme din appetit" er langt fra den bedste taktik, hvis du ønsker at holde på vægten. Din morgenmad er meget vigtig for din krop og dit energi niveau. Dit stofskifte vil blive langt værre, hvis du ikke spiser regelmæssigt, og du vil sandsynligvis overspise, når du så endelig spiser. Vores råd er, at holde dig til en rimelig størrelse morgenmad med masser af protein, som vil holde dig fyldigere længere og holde dig fra at proppe dig til med en masse usund julemad.

2. Vælg protein.

Ligesom vi lige har nævnt, kan protein hjælpe med at opretholde en sund vægt, fordi proteinrigt kost er forbundet med større mæthed samt det er godt for muskelvækst og restitution. Det er ganske nemt at lave lækre proteinrige retter eller drikke, det handler bare om at tage initiativ til at være kreativ. Du bør kigge på vores naturlige spirulina pulver, som giver uendelige muligheder for at være kreativ i madlavning.

3. Medbring sundt mad.

Hvis du skal til en julefrokost eller et andet arrangement, hvor de deltagende skal tage en ret med hver, så sørg for at lave din ekstraordinær sund, så du altid kan spise mest af dit eget mad. Til næste år har de andre måske taget inspiration fra dit måltid, og så vil der være et større udvalg af sund mad.

4. Spis og tyg langsomt.

At spise langsomt kan ikke være nemt, når appetitten presser, men det betaler sig at holde tempoet nede. Jo hurtigere vi spiser, jo mindre tid kroppen har til at registrere, hvor meget du egentlig spiser, da det skal først skal optages. Så sæt farten ned, og tag dig god tid til at fylde næste tallerken op – og se om du faktisk er mere sulten, eller om maven bare lige skal registrere om du behøver mere at spise.

5. Fyld op med fiber.

Undgå snacks fyldt med chokolade eller sukker og spis grøntsager og andre fiberrige fødevarer, der kan hjælpe med at holde give dig følelsen af at være mæt i længere tid. Har du problemer med at finde spændende kilder til fibre er naturligt baobab pulver ideel.

6. Brug mindre tallerkener.

Størrelsen på tallerkener har udvidet sig betydeligt gennem årene. Når det er muligt, skal du vælge den mindre tallerken, som gør, at der kan være mindre mad, som faktisk gør at du tager mindre portioner samt spiser mindre i den lange bane. Server måltider i samme stil som restauranter.

7. Bare sige nej.

Selvom de andre gæster tilbyder dig mere mad eller en ekstra ret og presser dig til at tage mere mad, skal du være god til at sige nej, selvom de spiser mere end dig. Hvis du har problemer med at holde appetitten nede og miste dine ønskede kilo bør du læse mere om vores Garcinia Cambogia Pure ekstrakt, som netop går ind og hjælper dig med at appetitregulere og tabe de ønskede kilo.

8. Pas på alkohol.

Ikke alene alkohol tilføjer unødvendige kalorier til din kost, men at blive fuld har en anden effekt på os, også. Drikker for meget snaps, øl eller gør at du miste hæmninger omkring mad og begynder at spise uansvarligt. Du vil blive mere sulten især efter usunde snacks, som er unødvendige kalorier.

Hvis du alligevel har taget lidt på over julen eller generelt ønsker at tabe flere kilo, kan du læse mere om, hvordan du gør i vores guide: tab dig hurtigt.