Kundeservice åbent man- til fredag 10-18

69 96 03 91 Live Chat
emaerket
  • Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt på alle ordrer over 499 kroner

    Bestil før klokken 17 for at modtage ordren næste dag

  • Vores kunder elsker os!

    Uafhængige anmeldelser fra Feefo

Anti-aging Superfood

Alle taler om antiagning, hvad du kan gøre, hvad du kan spise, for at få en sung og tonet hudstruktur. Her kan du få et overblik over de hvilke superfood, som har anti-aging egenskaber.

Superfoods er fødevarer, som menes at være ernæringsmæssigt tætte og dermed godt for ens helbred. Acai, hindbær, grønkål og bønner er blot nogle få eksempler på fødevarer, der har vundet labet: Superfood.

Bær

Bær af alle typer – acai, blåbær, hindbær, tranebær, jordbær - er alle meget rige på antioxidanter såsom flavonoler og anthocyaniner, som fremmer cellernes sundhed og kan beskytte kroppen med frie radikaler. Anthocyaniner findes især i store mængder af brombær og acaibær, som menes at kunne beskytte mod kræft og diabetes.

Mørkere bær - især dem, der er sort eller blå i farven - en tendens til at levere de bedste anti-aging fordele, fordi de har den højeste koncentration af antioxidanter. Ifølge nogle undersøgelser, kan acai endda forbedre hukommelsen , begrænse væksten af kræftceller og reducere inflammation. Og som en ekstra bonus, er fremmer de også urinvejenes sundhed.

Bær er også en glimrende kilde til vitaminer, især C-vitamin, hvilket er godt for din hud. C-vitamin hjælper med at reparere beskadigede kropsvæv.

Bønner

Bønner er fremragende for dit hjerte. Bønner får ofte et dårligt ry, fordi de give dg en følelses af oppustethed, men de har mange fordele for din krop. De er en glimrende kilde til fedtfattig protein, især for dem, der ikke spiser kød. De indeholder også fibre (som kan medvirke til at sænke kolesterol), og er rige på antioxidanter, og er fyldt med alle mulige vitaminer og mineraler, herunder jern, vitamin B og kalium.

Hvad mere er, at nogle bønner - herunder soja og kidneybønner - indeholder proteasehæmmere og genistein, som menes at hjælpe med at beskytte huden.

Fisk

Et populær kosttilskud i de senere år har været fiskeolie, og det er der helt sikkert god grund til. At spise fisk, eller tage fiskeolie kosttilskud, forsyner kroppen med omega-3 fedtsyrer, som hjælper med at beskytte mod hjertesygdomme, reducere inflammation, mindske risikoen for arytmi og lavere blodtryk. Omega-3 fedtsyrer findes i vid udstrækning i koldhavs fisk, herunder laks, sild, tun og sardiner.

Fisk er også en stor kilde til protein og i modsætning til andre kød, er lavt indhold af mættet fedt.

Nødder

Nødder er kendt for deres høje proteinindhold. Nødder er en god kilde til umættede fedtstoffer. Ligesom fisk, indeholder nødder i omega-3 fedtsyrer, som er fantastisk til hjertesundhed. De er også en god kilde til vitaminer og mineraler, herunder kalium, som hjælper med at sænke blodtrykket; vitamin E, som hjælper med at forhindre cellebeskadigelse; og calcium til at opretholde stærke knogler.

En anden stor fordel ved at spise nødder er, at de har en stor mæthedsfornemmelse . Ligeledes vil op til 20 procent af de kalorier i nødder ikke blive absorberet af kroppen, hvilket gør dem til en god snack mellem hovedmåltiderne.

Hvidløg

Hvidløg har længe været tænkt som en sund og smagfuld ingrediens, spist alene eller som tilføjet til en række lækre retter. Dens anti-aging fordele omfatter, dens evne til at sænke kolesterol og blodtryk, reducere inflammation, og beskytte og bevare cellernes sundhed.

En af de største fordele ved at spise hvidløg er, at det er en naturlig måde at styrke immunforsvaret. Hvidløg har været brugt i folkemedicinen i århundrede, til at hjælpe med at forhindre og bekæmpe infektioner, og videnskabelige undersøgelser bekræfter hvidløg, for dens anti-viralle og anti-bakterielle evner.

Avocado

Uanset om du spiser dem i skiver eller mosede ind en sund guacamole, Avocado er en frugt, der længe har været hyldet for sine anti-aging egenskaber. Avocadoer er en stor kilde til E-vitamin og kalium, samt monoumættede fedtstoffer og antioxidanter. De vitaminer og mineraler i avocadoer har vist sig at reducere kolesterol, forbedre hudens sundhed og lavere blodtryk.

Avocadoer er også rige på folater (også kaldet folinsyre eller vitamin B). Avocadoer indeholder også oliesyre, en monoumættet fedt, der har vist sig at sænke dårlige kolesterol, øge gode kolesterol og beskytte mod blodpropper.