Kundeservice åbent man- til fredag 10-18

69 96 03 91 Live Chat
emaerket
  • Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt på alle ordrer over 499 kroner

    Bestil før klokken 17 for at modtage ordren næste dag

  • Vores kunder elsker os!

    Uafhængige anmeldelser fra Feefo

Tips til at få en mere tonet krop

Her giver vi dig tips til at give kropsfedtet en ordentlig afsked. En stor del af det, er naturligvis forbundet med træningscentret. Men i denne liste, forsøger vi at fokusere lidt mere på kost og spisevaner, frem for at bruge flere timer i træningscentret.

LIVSSTILÆNDRINGER

Når du indstiller dig selv på slankekure, vægttabsprogrammer eller lignende, så sætter du sig selv op på en fiasko. En slankekur indebærer at du har et slutpunkt, og det er som regel her, at de fleste mennesker vender tilbage til deres tidligere vaner. Hvis man ønsker at tabe sig og holde den tonet krop permanent, bør der foretage ændringer i ens livsstil, som man kan leve efter fremadrettet. Pas på med at overdrive dit kostplan til minimum, og find et træningsprogram (eller aktivitetsprogram), der i tilstrækkelig grad udfordrer dig, giver progression og giver tilstrækkelig variation, så du kan vedligeholde denne livsstil i mange år fremover.

DRIK MERE VAND

Vand er det kroppen har brug for, for at forbrænde fedt. Desuden vil du opleve, at ved at drikke en masse postevand, at du føler dig mere mæt i løbet af dagen, og du vil således spise mindre. Forsøgt at drikke 1,5-2 liter vand om dagen. En ide kan være, at lade en vandflaske stå på dit bord, så du husker at drikke.

INDTAG FÆRRE KALORIER, END DU FORBRÆNDER

En god huske regel er at forbrænde mere end du indtager.

REDUCER STIVELSESHOLDIGE KULHYDRATER

Indtagelse af for mange stivelsesholdige fødevarer såsom kartofler, ris, pasta og brød giver din krop mere end nok energi, end hvad den har brug for. Det betyder, at der vil blive noget tilovers, som vil blive lagret som fedt. Du behøver ikke at undgå dem helt, men forsøg at skære ned.

SPIS EN KOMPLET, AFBALANCERET MORGENMAD

Din krop er blevet sulten, efter en god og lang nattesøvn. Derfor har den brug for næringsstoffer til at genopbygge sig selv. Sørg for at spise at spise et fuld måltid, som indeholder tilstrækkeligt af protein (30-40 gram), et kompleks kulhydrat, ligesom havregryn og et stykke frugt.

BEGRÆNS DIT SUKKER FORBRUG

Overskydende sukker vil blive lagret som fedt. Tilfredsstil din søde tand lejlighedsvis, men prøv at begrænse dit indtag af sukker til frisk frugt. Udskift sukkerholdige drikke, som sodavand og saft, med vand, kaffe eller te.

DRIK KAFFE (SORT), FØR DU TRÆNER

Koffein får kroppen til at bruge fedt til brændstof under en træning. Men koffein effekten er mindsket, når du spiser en høj kulhydrat måltid sammen med kaffen. Forsøg at drikke 1-2 kopper sort kaffe to timer inden du tager i træningscentret eller er fysisk aktiv. – Uden sukker eller fløde!

OVERVEJ FEDT-BRÆNDING KOSTTILSKUD

Det burde ikke være nødvendigt, men det kan være en god kickstarter. Få hjælp til at sætte vægttabet i gang med fedtforbrændende tilskud. Glucomannan med konjak er anerkendt for sin hurtige absorbering i kroppen. Konjak hjælper kroppen med at bekæmpe optagelsen af fedt og sukker. Ligeledes vil det høje fiberindhold holde dig mæt og fuld hele dagen. Husk at kombinere tilskuddet med sund fornuft.