Kundeservice åbent man- til fredag 10-18

69 96 03 91 Live Chat
emaerket
  • Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt på alle ordrer over 499 kroner

    Bestil før klokken 17 for at modtage ordren næste dag

  • Vores kunder elsker os!

    Uafhængige anmeldelser fra Feefo

Træning for begyndere – opbyg muskler med MyProtein

Få 8 gavnlige tips som er værd at læse for en nybegynder i fitnesscentret. Start din fitnesstræning med råd fra MyProtein.

Kom op af sofaen og ind i fitness med dig! Det kan være en skræmmende proces, især fordi alle i fitnesscentret allerede er tynde og trænet, men det er du ikke – endnu! Alle er startet et sted, så det er bare at komme i gang!

Tag det første skridt med MyProtein og disse 8 tips for begyndere!

1. Gør fitness til en vane

At gå i fitness en gang om ugen er absolut en god start, men du vil ikke se positive ændringer, medmindre du gør fitnesscentret til en vane. Det kan godt lyde som en umulig opgave, især hvis du føler, at du allerede har en travl hverdag med arbejde, men hvis du skal i gang, så er det vigtigt at finde tiden til det.
At gøre fitness til en vane tager tid, men indbyg gerne disse vaner i din daglige tidsplan, som du vil finde det mindre irriterende at skulle gøre. Eksperter siger, at det tager 21 dage at skabe en vane. Det betyder, at det ikke vil være før efter 21 dages sammenhængende træning i fitnesscentret, at det vil blive til en vane.

2. Kontroller dine løft

Begyndere lærer ofte bedst ved at se på. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, men det er faktisk utrolig nemt blot at ”kopiere” en træningsøvelse. Ofte, hvis man er i dårlig form og vil forsøge at løfte for meget vægt for hurtigt, kan man komme til at gøre skade på sig selv. Træning skal være fokuseret og kontrolleret. Nøglen til træning er at arbejde med isolerede muskelgrupper gennem strategisk arbejde i forskellige øvelser, vinkler og teknikker.
Vent derfor med at løfte for mange kilo og start i de små. Opbyg dine muskler i roligt tempo og du vil fra uge til uge kunne løfte flere og flere kilo.

styrketræning bevægelse god kropsholdning

3. Dine bevægelser

For at få de bedste resultater i muskelvækst og fedttab (for begyndere) er det bedst at starte med løft såsom squat, bænkpres, skulderpres, dødløft og pull-ups. Disse øvelser kræver, at du bruger flere muskelgrupper på samme tid. Disse øvelser vil tillade dig at løfte mere vægt, ramme flere muskler samt øge dit stofskifte meget hurtigere, end hvis du kun bruger øvelser eller maskiner med isolerende bevægelser.

4. Perfekt kropsholdning

Hvordan din rygsøjle er indstillet i løbet af dine løft kan have en enorm indflydelse på din krop og mængden af vægt, du er i stand til at løfte. Medmindre du er en professionel vægtløfter eller er ved at blive coachet på en bestemt måde, er det bedst at holde din lænd let buet, dit bryst oppe, og dit hoved samt nakke i en neutral position, uanset hvilke løft du laver.

En sund ryg stammer fra en stærk kerne. Hvis din kerne er svag, så har din rygsøjle ikke har nogen støtte.

5. Gå på diæt

Bare fordi du nu kommer i fitness, betyder det ikke, at du bare kan spise pizza og burger. Træning og kost hænger sammen. En ren kost er nøglen til både dit mentale og fysiske velbefindende.
Ordet ”diæt” kan være lidt skræmmende, men det behøves ikke at betyde, at du kun må spise selleri og drikke vand. Den rette kost og næring er vigtig for kroppen under træning, og derfor anbefaler MyProtein, at du får masser af proteiner gennem din kost. For at tilføje endnu flere proteiner kan du prøve vores mange forskellige slags proteinpulver, hvor vores Impact Whey Protein kunne være et godt bud. Alternativt kan du kaste et blik på vores andre fitnessprodukter.

6. Lær af dine fejl

Ingen er eksperter, når de starter. Husk at du lige er begyndt, og det er derfor okay at lave fejl. Tricket er dog at være opmærksom på dine fejl og lære af dem.
Giv din krop tid til at reagere på din kost og træning. Ikke to mennesker er ens, så jo mere du kan skræddersy dit træningsprogram til din egne behov, jo bedre.

7. Færdiggør hver øvelse

Mange nybegyndere fokuserer for meget på den første del af de måske 10 øvelser i streg, så man sjusker med de sidste 2. Hvis du skal lave for eksempel 10 gentagelser af samme øvelse, så giv dig tid og sørg for at fordele din energi og styrke ud over alle 10 øvelser, så du får noget ud af dem. Det nytter ikke at lave de første 8 øvelser til perfektion med fuld kraft, hvis du ikke har energi til de sidste. Pres dig selv og sørg for at lave alle 10 øvelser fuldt ud uden at sjuske eller gøre dig hurtigt færdig.

8. Stil gerne spørgsmål

Som begynder vil du helt sikkert have mange spørgsmål, og det er der intet galt i! Det værste, som du kan gøre, er ikke at stille spørgsmål. Hvis du ikke spørger, så risikerer du, at du i sidste ende laver en øvelse forkert, udvikler dårlige vaner og træner dine muskler forkert. Husk at de ansatte i træningscenteret er der for dig – så stil alle de spørgsmål du kan!