• Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt på alle ordrer over 499 kroner*

    Bestil før klokken 17 for afsendelse samme dag

  • Kunders databeskyttelse

    Din data er sikker og beskyttet hos os

5 måder til at booste din morgenmad

Start dagen som du ønsker at afslutte den! Dette gælder for at holde sig i form, styre din vægt eller bare forsøge at føle sig godt tilpas i sin egen krop og maksimere dit eget velvære. Så start din positive holdning og sørg for din velvære, så snart du vågner op - med morgenmad!

Det hedder dagens vigtigste måltid af en grund: for det er grundlaget for den kommende dag. Derfor bør du aldrig springe over det! Der er også nogle små ændringer, som du kan lave dagligt for at få det bedste ud af din morgenmad. Her er 5 ændringer til at booste din morgenmad!

1. Problemet med mælk

tre flasker mælk

Desværre er der nogle mindre sjove sandheder, du bør vide om mælk. Der er mælk med mindre fedtindhold, men de har ofte mere sukker i sig selv end almindelig mælk, hvilket gør dem dårlige til vægtkontrol. Undersøgelser har vist, at almindelig mælk er mere effektiv end fedtreduceret mælk til kropsændringer. Til generel sundhed er usødet soja eller mandelmælk et godt alternativ med sin forfriskende smag og protein. Te og kaffe indeholder naturlige antioxidanter, som mælk neutraliserer ... så prøv at drikke din kaffe sort eller med plantebaseret mælk!

2. The Cereal Killer

skål med müsli

Flager er en god start på dagen, men desværre er mange flager fyldt med sukker. Overvej at skifte til grovflager eller ikke-sukkerholdige / hjemmelavede müsli. På denne måde får du en nærende morgenmad, der er høj i fiber, hvilket er godt for fordøjelsen og godt brændstof til din krop. Du kan også tilføje frugt, yoghurt og honning til forbedret smag.

3. Brunt er godt

avokado toast

En anden vigtig del handler om, hvad toast du spiser! Hvidt brød er ikke kun mere forarbejdet end brunt brød. Det har også et højere glykemisk indeks, hvilket betyder, at det er lavet af kulhydrater, der forbrænder eller omdannes til fedt hurtigere! Brunt brød, ud over at have mere fiber, har lavere glykemisk indeks og giver således langsomme kulhydrater til langsigtet energi. Overvej også at erstatte kedeligt smør og ost med avocado eller økologisk jordnøddesmør.

4. Sig farvel til Juice

appelsinjuice

Den forfriskende smag af frugtsaft om morgenen er uovervindelig, men det kommer desværre til en pris. Ingen fiber gør at frugtsaft (især dem fra koncentrat) måske ikke er så sund alligevel; det indeholder nemlig meget sukker. Prøve at skifte til hjemmelavede smoothies, hvor du kun bruger frisk frugt og bær.

5. Drik din morgenkaffe

kaffe og te

Vi ved alle, at ingen morgenmad er komplet uden kaffen. Hvordan ville vi ellers komme igennem de første trætte timer om morgenen? Men hvad mange ikke ved, er at du kan tilføje ingredienser til dine varme drikke for at øge dem lidt ekstra. Tilføj kanel til din kaffe for et spark til dit stofskifte, eller tilføje citron og ingefær i din te for den samme metaboliske boost.