• Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt på alle ordrer over 499 kroner*

    Bestil før klokken 17 for afsendelse samme dag

  • Kunders databeskyttelse

    Din data er sikker og beskyttet hos os

Hvorfor har jeg svært ved at tabe mig?

Det er frustrerende, når du lægger alle dine bestræbelser i at prøve de bedste måder at tabe sig på, herunder træning og slankekure, og i slutningen af dagen afspejler det sig ikke positivt på din kropsvægt. Denne oplevelse i sig selv kan være afskrækkende og kan føre til, at en person på en diæt falder tilbage til usund spisning.

Den første og store ting vi bør forstå som mennesker der søger at tabe sig, er at det at tabe sig går langt dybere end bare at spise lidt færre kalorier. Det involverer mange processer, der når de arbejder sammen, kan opnå fantastiske vægttabsresultater. Det siger sig selv, at der kan være mange forskellige grunde til at du har svært ved at tabe dig og dette kan inkludere:

Mangel på søvn: Ikke at få nok søvn kan forhindre dit mål om at tabe dig, da det bremser dit stofskifte, hvilket gør det næsten umuligt at forbrænde kalorier så hurtigt som det kan være nødvendigt.

Langsom stofskifte: Et langsomt stofskifte er en anden stor grund til, hvorfor du måske ikke taber dig den måde som du ønsker. Alle har unikke niveauer, hvor deres krop kan udføre stofskifte funktioner og i nogle tilfælde kan det gå virkelig langsomt. Som et resultat kan dette reducere niveauet af vægttab, du ønsker at opnå.

Hyperthyreoidisme: Både en underaktiv og overaktiv skjoldbruskkirtel kan resultere i vægtøgning da mennesker med dette problem har en tendens til at være mere sulten end normalt. Vægtøgning kan også gøres værre når det kommer til dette problem på grund af opbygning af salt og vand i kroppen.

Køn: Kønnet på en person kan også spille en drastisk rolle i vægttab eller -øgning. For mænd kan vægttab være let, i modsætning til kvinder. Der er mange faktorer, der gør det svært for en kvinde at tabe sig let, men igen, bemærk at dette kun er en potentiel faktor, så der kan også være andre grunde, du kan ændre!

Alle ovenstående grunde kan være grunden til, at du kæmper med at tabe dig, eller det kan bare være den periode, hvor vægttab er stoppet eller bremset. Dette er helt normalt. Når dette sker, kaldes det vægttabs plateau.

Hvad er vægttabs plateau?

Vægttabs plateauet er en periode i løbet af din vægttabsrejse, hvor vægttabet enten bliver langsomt eller helt stopper. Dette er den periode, hvor du bemærker, at selv med en streng rutine, taber du dig bare ikke meget. Du må ikke gå i panik, det er normalt, og det sker til sidst for alle, der forsøger at tabe sig. For at tackle dette problem omkring vægttabs plateau, er det vigtigt at forstå, hvad der forårsager det i første omgang.

Årsager til vægttabs plateau

Vægttabs plateau opstår, når din krop oplever et langsommere stofskifte. Når dette sker, svarer niveauet af mad du spiser, til niveauet af kalorier du forbrænder, hvilket gør det svært at reducere kalorier. Dette er kendt som at nå et plateau. Når dette sker, bliver det virkelig svært at reducere kalorier og virkelig nemt at falde tilbage til dårlige vaner på dette tidspunkt. For at undgå at tage ekstra kilo på igen, når du oplever vægttabs plateau, er der her et par tips at følge.

Tips til at nå dine vægttabsmål


Øg fysisk aktivitet og overvåg kalorieindtag. Dit vægttab kan være stoppet, da du ikke har holdt styr på eller været lidt slap med din træningsrutine!
Arbejd med forskellige vægttabs ressourcer. At blive i samme rutine er ikke kun kedelig for sindet, men også kroppen og dette kan resultere i en standsning i din indsats for vægttabs.
Få mere søvn. Da mangel på søvn kan stoppe dine indsatser når det kommer til vægttab eller endda få dig til at gå op i vægt, at sætte tid af til at falde tidligere i søvn kan måske sætte din krop igang igen.
Kickstart dit stofskifte. Prøv at tilføje stofskiftende-boostende fødevarer i din daglige kost som grøn te og chili peber, så din krop kan komme til at arbejde hele dagen lang.