• Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt på alle ordrer over 499 kroner*

    Bestil før klokken 17 for afsendelse samme dag

  • Kunders databeskyttelse

    Din data er sikker og beskyttet hos os

Tips til at få en mere tonet krop

Her giver vi dig tips til at give kropsfedtet en ordentlig afsked. En stor del af det, er naturligvis forbundet med træningscentret. Men i denne liste, forsøger vi at fokusere lidt mere på kost og spisevaner, frem for at bruge flere timer i træningscentret.

livsstilændringer

Når du indstiller dig selv på slankekure, vægttabsprogrammer eller lignende, så sætter du sig selv op på en fiasko. En slankekur indebærer at du har et slutpunkt, og det er som regel her, at de fleste mennesker vender tilbage til deres tidligere vaner. Hvis man ønsker at tabe sig og holde den tonet krop permanent, bør der foretage ændringer i ens livsstil, som man kan leve efter fremadrettet. Pas på med at overdrive dit kostplan til minimum, og find et træningsprogram (eller aktivitetsprogram), der i tilstrækkelig grad udfordrer dig, giver progression og giver tilstrækkelig variation, så du kan vedligeholde denne livsstil i mange år fremover.

drik mere vand

Vand er det kroppen har brug for, for at forbrænde fedt. Desuden vil du opleve, at ved at drikke en masse postevand, at du føler dig mere mæt i løbet af dagen, og du vil således spise mindre. Forsøgt at drikke 1,5-2 liter vand om dagen. En ide kan være, at lade en vandflaske stå på dit bord, så du husker at drikke.

indtag færre kalorier, end du forbrænder

Forsøg at ændre på dine spisevaner, så du indtager færre kalorier. Ved at sænke på indtagelsen af kalorier, skal du altså forværnde mindre for at tabe dig. Derfor er dette ofte den første og vigtigste ting at gøre for et øget vægttab.

reducer stivelsesholdige kulhydrater

Indtagelse af for mange stivelsesholdige fødevarer såsom kartofler, ris, pasta og brød giver din krop mere end nok energi, end hvad den har brug for. Det betyder, at der vil blive noget tilovers, som vil blive lagret som fedt. Du behøver ikke at undgå dem helt, men forsøg at skære ned.

spis en komplet, afbalanceret morgenmad

Din krop er blevet sulten, efter en god og lang nattesøvn. Derfor har den brug for næringsstoffer til at genopbygge sig selv. Sørg for at spise at spise et fuld måltid, som indeholder tilstrækkeligt af protein (30-40 gram), et kompleks kulhydrat, ligesom havregryn og et stykke frugt.

begræns dit sukker forbrug

Overskydende sukker vil blive lagret som fedt. Tilfredsstil din søde tand lejlighedsvis, men prøv at begrænse dit indtag af sukker til frisk frugt. Udskift sukkerholdige drikke, som sodavand og saft, med vand, kaffe eller te.

drik kaffe (sort), før du træner

Koffein får kroppen til at bruge fedt til brændstof under en træning. Men koffein effekten er mindsket, når du spiser en høj kulhydrat måltid sammen med kaffen. Forsøg at drikke 1-2 kopper sort kaffe to timer inden du tager i træningscentret eller er fysisk aktiv. – Uden sukker eller fløde!

Spis morgenmad

Mens du har sovet, er din krop fastet uden mad i 8 timer, din energi reserver kører på lavblus og din fedt-brænding metabolisme er bremset. Nu er det bedste tidspunkt at kickstarte din krop og starte op for din fedt-forbrændings motor.

UNDGÅ: donuts, bagels, hvide boller, vafler, forarbejdet morgenmadsprodukter (som ofte er høj på sukker) og toastbrød. Disse er læsset med enkle (raffinerede) kulhydrater, og vil sende dit blodsukker i den syvende himmel, for kun at crashe ned kort efter. Resultatet er, at du vil blive sulten hurtigt igen, dårligt humør, irriteret og lav på energi.

GOD IDE: Skyr med toppet frugt og sukkerfri müsli, en skål med havregryn og ren kanel / frugt eller nødder. Suppler op med din multi vitamin og kaffe / te. Mangel på tid om morgenen er ikke en undskyldning!

GO LOW-GI!

Når det kommer til at finde de rigtige fødevarer til vægttab, og at adskille vinderne fra taberne, kan man med fordel holde sig til GI skalaen (glykæmisk indeks). High-GI fødevarer udskilles hurtigt af kroppen og leverer en kortvarig, men skarp energi.

Lav GI fødevarer tager længere tid for kroppen at nedbryde og vil holde dig mæt i længere tid. Erstat din hvide brød, ris, pasta og ris-baserede kiks for alternativer lav GI hele korn / hvede. Samme gælder for produkter med meget stivelse. Hvis du vil tabe dig, så forsøg at undgå / minimere dit indtag.

Bevæge sig mere, spise mere, miste flere!

En god måde at forstå vægttab på, er at tænke på din krop som en bank.

Her repræsenterer dine indlån mad (energi) og dine udbetalinger repræsenteres af motion (energi brugt). Vægttabet begynder, så snart du begynder at forbruge flere kalorier, end du indbetaler, så jo mere du bevæger dig, jo mere du taber! Som en bonus, vil dit stofskifte også øges, i takt med at du yder mere motion. Her er de bedste måder at komme i gang på:

PUMPE IT UP - Dine muskler er din krops naturlige fedtforbrændere, så dit mål bør være at bruge og engagere dem så meget som muligt. Ved at få en god muskelopbygning, vil du også vinde mere energi, styrke og fedtforbrænding.

Sved på panden - Svømning, skipping, jogging, aerobic, cykling er alle gode måder at sætte din fedtforbrænding på overarbejde.

Forsøg at tage de gode alternativer: Tage trappen i stedet for elevatoren og parker længere væk fra hoveddøren på arbejdet, så du får lidt ekstra motion (og spare penge på den dyre parkering).Vær kreativ, tænk hvad du kan gøre!

overvej fedt-brænding kosttilskud

Det burde ikke være nødvendigt, men det kan være en god kickstarter. Få hjælp til at sætte vægttabet i gang med fedtforbrændende tilskud. Glucomannan med konjak er anerkendt for sin hurtige absorbering i kroppen. Konjak hjælper kroppen med at bekæmpe optagelsen af fedt og sukker. Ligeledes vil det høje fiberindhold holde dig mæt og fuld hele dagen. Husk at kombinere tilskuddet med sund fornuft.