• Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt på alle ordrer over 499 kroner*

    Bestil før klokken 17 for afsendelse samme dag

  • Kunders databeskyttelse

    Din data er sikker og beskyttet hos os

5 Yoga Positioner for Begyndere

Nylig historie har set en virkelig ændring i hvordan vi forholder os sunde og raske, og der findes ikke et bedre eksempel end de opsigtsvækkende øvelser af Yoga og deres rampelys ind i moderne tid. Yoga er sundt for dine krop på mange måder. Navnligt er det en afslappende, men styrkende oplevelse der både tillader din krop at strække ud og vedligeholder dens fleksibilitet, og øvelserne opererer på en måde der opbygger indre stabilitet og ledmobilitet.

Dog én ting om Yoga er at det er mere belastende for den uindviede, og hvad der ligner en nem posering for det blinde øje, kan hurtigt få dig til at sige “der er en ingen måde min krop kan gøre det der”. Men Yoga, ligesom alle andre typer træningsøvelser, er fremskridtsvenlig i dens sværhedsgrad, som betyder er der findes nogen nemme bevægelser der kan hjælpe dig på vej som nybegynder. Vi vil gerne dele fem af de nemme positioner med dig her:

Nummer 1. Meditation
Nummer 1. Meditation - Den primære posering som du forbinder med Yoga, og velsagtens poseringen du finder på plakater, er meditation som fører dig tilbage til de spirituelle rødder af Yoga. Foruden at være en god måde at træne på, er Yoga hovedsageligt med til at finde din indre ro og denne posering for begyndere tillader dig at bringe din kropsstilling i orden, rens din luftveje og slap af.
Nummer 2. Kobra-poseringen
Nummer 2. Kobra-poseringen - Kobra-poseringen er endnu en god øvelse udført i en bøjelig position på gulvet (eller forhåbentlig på en måtte). Formålet med denne posering er at bringe dine skuldre og hoved opad efterfulgt af dine arme, mens dine ben ligger lige og fast på gulvet. Således former din ryg en kurve og din krop strækker ud de ellers efterladte muskler i ryggen.
Nummer 3. Planken med siden
Nummer 3. Planken med siden - Planken… skræmmende, ikke?! Planken med siden, på den anden side, er ellers meget mere styrbar og er perfekt for ønsket om at træne dine mavemuskler, mens du bruger dine ben og forbedrer din balance. Brug en arm til at stabilisér dig selv, ellers får du ansigt fuld af skuffelse!
Nummer 4. Nedadrettet hundeposering
Nummer 4. Nedadrettet hundeposering - Endnu en af de typiske yogapositioner; den nedadrettede hund er en god aldeles øvelse som måske kan se fjollet ud i starten, men lige så snart du udøver den indser du dens fordele for din krop. Den hjælper på at løsne dine skuldre og rette op på din ryg, hvor du bruger hele kroppen, og udstrækker din læg og hase også.
Nummer 5. Hilsen til solen
Nummer 5. Hilsen til solen - Denne øvelse er for Yoga-begyndere og virker essentielt til at tage dig fra solopgang til solnedgang. Øvelsen fungerer som en sekvens; først starter du i en stående position, derefter ned på din knæ, og til sidst hele vejen gennem en blanding af udstrækningsøvelser. Selvom du ikke udøver Yoga hele tiden, er denne øvelse en god måde at afslutte en hård træningssession til at løsne og udstrække hele din krop.