• Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt på alle ordrer over 499 kroner*

    Bestil før klokken 17 for afsendelse samme dag

  • Kunders databeskyttelse

    Din data er sikker og beskyttet hos os

5 Træningstips til Bedring

Træning, som vi er sikre på at du er bekendt med, er en af de bedste måder at holde kroppen i form, opnå din fitness-mål, forbedre vægtstyring og alt i alt blot efterlader dig med en følelse af glæde. Men træning er ikke en dans på roser og regnbuer som YouTubers får det til at se ud som om. Træning kan også efterlade dig med muskelstivhed og smerter. Heldigvis er der visse ting du kan gøre for at overkomme eftervirkningerne af en intens træning og hjælpe dig til en hurtigere bedring. Her er nogen metoder for at overkomme det:
Nummer 1: Stræk ud
Nummer 1: Stræk ud - Din idrætslærer i skolen har sandsynligvis fået dig til at strække ud efter hver øvelse og indrøm, at du måske ikke så pointen i det. Der er faktisk en stor fordel at opnå ved at strække ud regelmæssigt, fordi udstrækninger af musklerne hjælper med at lindre anspændtheden. Dette reducerer ikke kun sandsynligheden for at få skader efter træning, men udstrækninger afslapper også musklerne og forøger væksthastigheden når de bliver større og stærkere.
Nummer 2. Erstat energien
Nummer 2. Erstat energien - Den primære ting du mister, mens du sveder i træningscenteret eller i den store verden foruden din værdighed, er energi. Perioden efter træning bør benyttes som tid til at indtage de kulhydrater du har mistet. Dette giver din krop brændstof så den kan fungere og føre dig i god stand til din næste træning snart… dog forhåbentlig ikke snart.
Nummer 3. Indtag protein
Nummer 3. Indtag protein - Det er her du skal finde frem til din indre bodybuilder. Træning medfører at musklernes fibre revner, og bedringsprocessen kræver at de bliver genopbygget. Næringstoffet, din krop forbruger for at udføre dette konstruktive arbejde, er protein. Det betyder at protein er et essentielt makronæringsstof i din kost så du kan genopbygge din krop. Det findes enten som et kosttilskud, i kød eller mejeri, bælgfrugter eller i alle bønnerne for jer veganere derude.
Nummer 4. Træn igen!
Nummer 4. Træn igen! - Nej, vi prøver på ingen måde at advokere for et scenarie, hvor du forsøger at glide under en bænkpres så tidligt om morgenen, hvor du nærmest ikke er i stand til at knappe en skjorte. Vi forsøger at pointere, at træning er ligesom en anden ekstern stimulering som du udsætter din krop for; efterhånden bliver den mere vant til det. Efter at have trænet hyppigt i lang tid, vil du opleve at dine muskler ikke får smerter lige så meget som før.
Nummer 5. Søvn
Nummer 5. Søvn - Mest vigtigt af alt er det vigtigt at du får søvn efter din træning. Den store digter Thomas Decker skrev, at søvn er leddet der binder sundhed og kroppen sammen i en gylden kæde. Mens du sover, vil kroppen være i stand til at bidrage til bedring efter en hård træning ved besøg i fitnesscenteret.