Fri fragt på alle ordrer over 499kr*

Stofskifte Boostere

Sådan slipper du af med de overflødige kilo før sommeren - 7 effektive tips

Sommeren står for døren, og vi kan snart se frem til lange, lyse sommeraftener med grillmad, hygge i haven og en god lang sommerferie. Det danske sommervejr er som bekendt meget lunefuldt, og vi ved aldrig, hvad man kan forvente. Dog håber vi på, at sommeren i år falder på en lørdag, så vi i den grad kan nyde den til fulde ved at tage på stranden for at vise vores nyindkøbte bikinier frem.

Og selvom det ville være dejligt, at man automatisk var i bikiniform, så snart man tog bikinien på, så er det desværre langt fra tilfældet. For efter at have været i vinterhi i løbet af de kolde danske vinter- og efterårsmåneder, har mange af os nok fået lidt ekstra sul på kroppen, og har derfor mest af alt lyst til at beholde den store vintersweater på for at skjule elskovshåndtagene.

Selvom man selvfølgelig skal acceptere sin krop, som den er med alle dens “fejl” og overflødige kilo, så er der ingen skam i at ville ønske at komme i sommerform.

Netop derfor giver vi dig i denne artikel 7 håndgribelige tips til, hvordan du bedst (og lettest) muligst kan komme i bikiniform - uanset om sommeren i år skal bruges på at dase på en eksotisk strand i Thailand eller i Havnebadet på Islands Brygge.

Det er for mange kvinder helt normalt at skamme sig over sin krop og udseende.

Du behøver ikke at frygte stranden eller bikinien

Mange kvinder frygter sommeren og stranden, og har ikke lyst til at finde bikinien frem fra skabet, da de er bange for, at de ikke kan leve op til samfundets skønhedsidealer. Men vi bør hylde forskelligheden og droppe tanken om, at den stramme og perfekte bikinikrop er kilden til ubetinget lykke. Vi er dog store fortalere for, at man gennem kost og træning holder kroppen sund og derigennem smider de overflødige kilo. Motivationen til at stramme kroppen op skal derfor ikke være, at du vil være bikiniform. Havet er trods alt ligeglad med, hvordan din bikinikrop ser ud. Så hop i havet (eller poolen), lev livet og nyd din ferie.

Din primære motivation til at komme i form til sommer bør være, at du gerne vil leve et sundere liv ved at tabe de overflødige kilo. At det kroppen bliver lidt mere fast, så du med stor selvtillid kan vise din nye flotte bikini frem, er blot en ekstra bonus.

7 effektive tips til en smuk sommerkrop

Med det i tankerne har vi fundet 7 gode og effektive råd til, hvordan du på en sjov og effektiv måde kan komme i form til sommer, så du kan vise din bikini frem med stolthed. Vi giver dig både tips til træning, hvordan du kan ændre kosten samt ændre din opfattelse af dig selv, så du bliver tilfreds med dit spejlbillede. På den måde får du det forhåbentlig bedre med dig selv, når du skal på stranden i bikini flere gange denne sommer.

Og hvis alt skulle fejle, og du stadig ikke er glad for din bikinikrop, kan du overveje at bade nøgen. Så behøver du trods alt ikke at bekymre dig om, hvordan bikinien sidder på dig.

Men vi er dog overbeviste om, at du med de 7 nedenstående råd hverken behøver at holde dig væk fra stranden eller at bade nøgen. Vi tror på dig, du skal nok komme i mål og få den smukke sommerkrop, som du drømmer om.

1. Spis mere af det sunde, mindre af det usunde

De bedste og hurtigste resultater i forbindelse med et vægttab får du ved at omlægge din kost. Her vil du relativt hurtigt mærke resultater på dit energiniveau samt på maven, der bliver mindre oppustet. Et godt råd er at spise sundt og afbalanceret til alle tre måltider. Spis groft, masser af grønt, sunde olier og fedtfattige proteinkilder.

Kulhydrater kan dog være lidt af en synder, men de kan også være svære helt at skære helt fra sin kost, især fordi at mange af de danske livretter har et højt indhold af kulhydrater. Her kan du med fordel tage en naturlig kulhydratblokker i brug, og vi kan især anbefale Hvide Nyrebønner-kapsler, som er specielt formuleret til at bidrage med at reducere mængden af kulhydrater, som du fordøjer, hvilket er ideelt under et vægttab.

Og selvfølgelig, selvom store is i varmen kan virke fristende, så lad være med at spise eller minimer dit indtag af slik, kager, alkohol, sodavand og andre lignede søde sager, der bare er tomme kalorier.

Spis en masse grøntsager, fuldkorn og fedtfattige proteinkilder. Det kan hjælpe dig med dit vægttab.

2. Tag en juice- eller suppekur

Suppe- og juicekure har i efterhånden mange år været populære. Kort sagt går de ud på, at du i 3-7 dage udelukkende spiser/indtager suppe eller grøntsagsjuices. Selvom du selvfølgelig taber dig under en sådan kur, skal de ikke ses som en slankekur, men er i stedet en måde til at komme i gang med en sundere livsstil. Det er også en fantastisk måde til at detoxe kroppen, skabe en bedre balance og få fyldt depoterne op med essentielle vitaminer og mineraler.

3. Naturlige kosttilskud og slankepiller

For at give dig selv et forspring i ræset om at komme i sommerform kan du overveje at tage naturlige kosttilskud og slankepiller i brug. Her kan vi især anbefale et kosttilskud med rent grøn kaffe, der er en fantastisk kilde til chlorogensyre, som bidrager til at give dit stofskifte og energi et naturligt boost. Hvis du gerne vil sætte et ekstra skub i dit stofskifte kan du overveje at kombinere koffeinpillerne med Hindbærketoner Plus, som ligeledes kan bidrage til at give din energi og fedtforbrænding et boost. Ved at kombinere de to kosttilskud får du en decideret fedtforbrændings-bombe, der virkelig giver dig de bedste forudsætninger for at smide de overflødige kilo før sommeren.

4. Regelmæssig motion

En anden sikker vinder i et nå målet med at komme i sommerform er selvfølgelig motion. Så sørg som minimum for at følge Sundhedsstyrelsens anbefalinger om at være fysisk aktiv mindst 30 minutter om dagen med moderat til høj intensitet. Mere træning er dog bedre, og for at få de bedste resultater vil vi anbefale, at du finder en eller flere gode veninder (eller tager din partner med på slæb), så I kan motivere hinanden til at træne. På den måde kan fællesskabet og hyggen hjælpe dig med at få dig afsted, selv de dage hvor det kan være svært.

5. Væn dig til at gå i din bikini

Efter en lang vinter med stor vinterjakke og varme islandske sweatere kan det være en god idé mentalt at vænne sig til igen at gå i mindre tøj. Så tag bikinien på, når du går rundt derhjemme - uanset om du laver mad, gør rent eller taler i telefon - og se dig ofte i spejlet, så du på den måde finder dig godt til rette i den. Det her er også et godt råd, når du køber en ny bikini, så du ved, hvordan den sidder (og at den strammer de rigtige steder) eller ikke kravler op i numsen.

Lær at acceptere dig selv og dit udseende. Selvtillid udstråler overskud.

6. Lær at acceptere dig selv

Mangler du selvtillid til at gå på stranden i din nye bikini, selvom den sidder perfekt? Så prøv at 'manipulere' din hjerne til at elske og acceptere dit udseende. Det kan du gøre ved at lave en meditationsøvelse, hvor du hver dag i 5-10 minutter sidder et roligt sted med lukkede øjne, fokuserer på din vejrtrækning, mens du fortæller dig selv, at du elsker og accepterer dit udseende. Det kan godt lyde lettere hippieagtigt, men det er en selvtillidsøvelse, hvor du overbeviser dig selv om, at du er god nok, som du er, og at du ser pivlækker ud i din bikini.

7. Sov dig til en slankere krop

Søvn er vigtigt, og hvis man ikke får søvn nok, påvirker det appetitreguleringen og forbrændingen negativt, og man får en øget lækkersult efter junkfood og søde sager. Derudover viser forskning også, at folk med søvnunderskud har en tendens til i gennemsnit at indtage 500-800 ekstra kalorier om dagen, fordi man har sværere ved at kontrollere sine impulser og appetit. Så sørg for at få de anbefalede 7-8 timers søvn hver nat - det er ikke kun sundt for vægten, men søvnmangel kan også føre til svækket immunforsvar, forhøjet blodtryk, stress eller hjertesygdomme. Hvis du har problemer med at falde i søvn og gerne vil have hjælp, kan du overveje at tage et kosttilskud med Montmorency kirsebær, som er velegnet til søvnproblemer og søvnløshed.

Andre interessante artikler