Kundeservice åbent man- til fredag 10-18

69 96 03 91 Live Chat
emaerket
  • Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt på alle ordrer over 499 kroner

    Bestil før klokken 17 for at modtage ordren næste dag

  • Vores kunder elsker os!

    Uafhængige anmeldelser fra Feefo

Væsentlige næringsstoffer der hjælper med at forbrænde fedt

Hver dag bliver din krop udsat for giftige stoffer, herunder toksiner fra miljøet og dem, der produceres naturligt i dine celler.

Flere organer herunder din lever, nyrer og hud arbejder sammen for at hjælpe med at fjerne disse giftstoffer fra kroppen. Flere vitaminer og mineraler deltager i denne afgiftningsproces og ved at få nok af dem i din kost understøtter du kroppens sundhed samt forbrænder fedt nemmere.

Jern og Riboflavin

Både jern og riboflavin, som er det almindelige navn for det vandopløselige vitamin B2 hjælper med at afgifte kroppen. Jern aktiverer et enzym kaldet cytochrom P450, som hjælper din lever nedbryde giftstoffer, så de kan blive fjernet fra din krop. Riboflavin udgør en bestanddel af forbindelser kaldet flavoenzymer, som også bidrager til cytochrom P450 funktionen. Spis kød og fisk som er rige kilder til både riboflavin og jern. Linser og tofu øger dit jern indtag, mens mandler og mælk er gode kilder til riboflavin. Hvis du ikke kan tåle disse naturlige kilder til jern og riboflavin eller af en anden årsag undgår disse kilder, kan du overveje at købe fedtforbrændende slankepiller, hvis du har svært ved at tabe dig.

Vitamin E og C

Vitamin E og C bidrager også til at afgifte kroppen. De er begge rige på antioxidanter, som beskyttelse til dine celler, hvilket betyder, at de neutraliserer kroppen for toksiner, kaldet frie radikaler, som ellers ville beskadige cellemembraner og DNA. Vitaminerne arbejde desuden sammen om at bevare cytokrom P450 funktionen, når du har en infektion, ifølge en undersøgelse offentliggjort i "European Journal of Pharmacology" i 2006. Mange grøntsager og frugter, især rød peber, appelsiner og jordbær, øger din C-vitamin indtag, mens oliven olie, mandler, og hasselnødder indeholder meget vitamin E. Hvis du bare har et lavt stofskifte kan du kigge på vores stofskifte booster green coffee kosttilskud.

Vitamin A og D

Følg en kost rig på vitamin A og D for at holde dit system fri for giftstoffer. Begge disse vitaminer plejer din hud, som hjælper med at forhindre toksiner i at komme ind dit system i første omgang. Vitamin A og D i din hud fremmer en effektiv sårheling efter en skade og beskytter også din hudceller fra toksiner, når du er udsat for solen. Mange mejeriprodukter indeholder både vitamin A og D. Søde kartofler, gulerødder, grønkål og spinat er også rige kilder til vitamin A, mens æg og fede fisk giver meget D-vitamin.

Overvejelser og forholdsregler

I og med at vitaminer og mineraler støtter afgiftning, bør du overveje om du indtager nok af disse. Især hvis du har et vitamin eller mineral mangel, bør du tage kosttilskud for at forbedre afgiftning. Ved at afgifte kroppen vil du have langt nemmere ved at tabe dig.