• Fuld tilfredshedsgaranti

    Gælder kun på udvalgte mærker

  • Fri fragt på alle ordrer over 499 kroner*

    Bestil før klokken 17 for afsendelse samme dag

  • Kunders databeskyttelse

    Din data er sikker og beskyttet hos os

10 Lette Øvelser Til At Tabe Sig Derhjemme

Motion er selvfølgelig vigtigt for at opretholde et generelt godt helbred og burde passes regelmæssgígt. Når du forsøger at tabe sig, bliver motion dog mere end vigtigt, da det er en af de vigtigste nøgler til at tabe sig. Nogle gange kan det dog være svært at følge med de intense og strikse rutiner i træningscentret, så det til sidst bliver utiltalende og uinteressant for mange af os. Hvis dit mål er at nå en fantastisk kropsvægt ved at tabe et par ekstra kilo uden at forlade komforten af dit eget hjem, er denne artikel for dig. Her er nogle lette hjemme øvelser til at tabe sig, uden du behøver at tage et skridt ud af døren.

1. Ma

Crunches er en fantastisk mavemuskel øvelse der har målet at reducere mave fedt og udvikle bedre mavemuskler. Det er også vejen til en øgning i muskler og som er resultat, en af de mest populære maveøvelser. Crunches laves ved at ligge på ryggen med knæene bøjet og hænderne bag hovedet. Løft dine skuldre fra gulvet og krøl dine ben op til dine ribben. Gentag denne proces simultant og langsomt, og vend tilbage til startpositionen hver gang.

2. Yoga

Yoga er en meget let rutine du kan lave i hjemmet for at forbedre dit vægttab. Yoga har mange andre fordele da det ikke bare opmuntrer vægttab, det hjælper også med at heale og styrke dine interne organer og toner din krop fantastisk. Yoga er bedst at lave om morgenen før eller imens der er solopgang. Med mere end 250 forskellige stillinger at vælge mellem, er der nogle få der specifikt anbefales til din vægttabsrejse. De populære yogastillinger inkluderer blandt andet, nedadgående hund, hjulet, broen og den halve båd.

3. PiYo Flip

PiYo flip er med for at mixe tingene lidt. Denne øvelse lyder måske kompliceret, men det er en simpel øvelse med lav indflydelse, der virker fantastisk når det kommer til at gøre kroppen slankere og lettere. Denne trendy øvelse gør vidundere for kroppen da den engagerer din numse, ben, arme, bryst, mavemuskler og skuldre. For at lave den, skal du placere dig selv på en måtte, i planke position med din krop i en lige linje, mens du balancerer på dine håndflader og tæer. Bøj dine knæ i en 90 graders vinkel og løft din højre hånd af måtten mens du flytter din krop til at sideplanke. Bliv ved med at dreje kroppen, og rotér på din venstre fod. Derefter drejer du den anden vej, tilbage til start. Skift side og gentag.

4. Planke

Planke er en af de mest simple øvelser du kan prøve derhjemme for at tabe dig. Fordelene ved planken er, at den målretter forskellige større muskler i kroppen. Planken er også fantastisk til vægttab og den kan også hjælpe med at reducere forskellige risiko i rygraden og ryggen. Den involverer at stå på en måtte på alle fire, med dine hænder direkte under skuldrene. Kom i en planke position ved at strække dine ben tilbage, et af gangen, da dette vil engagere dine mavemuskler. Lad din krop være i en lige linje og så lang som den er, og glem ikke at presse dine hænder og fødder fast ned i måtten for støtte. Hold den position i omkring 2 minutter. Planken kan være svær til at starte med, men er helt sikkert det værd, da det er en af de bedste ryg øvelser man kan lave i hjemmet.

5. Lunges

Lunges er fantastisk for vægttab da den arbejder musklerne effektivt. Den anbefales helt sikkert hvis du leder efter en let øvelse til vægttab i hjemmet. Fremadgående lunges er især en god kerneøvelse, der virker godt for core muskler, lår og ben. De er også gode for dine glutes. Lunges er en let hjemme øvelse der kan laves når som helst. For at lave en lunge, skal du stå helt lige og så træde frem med det ene ben, mens du sænker kroppen indtil begge knæ er bøjet i en 90 graders vinkel. Hold den i et par sekunder og vend derefter tilbage til en stående position.

6. Squats

Ønsker du at tabe dig omkring dine lår og din numse? Dette er den bedste og letteste hjemmeøvelse til vægttab for den nedre krop. Når du laver squats helt rigtigt, engagerer du hele din nedre krop og din core. De er hovedsageligt en af de bedste kropsvægtsøvelser til at fjerne fedt fra lår og numse. For at lave en squat, skal du stå med dine fødder lige ned for skuldrene. Sænk kroppen ned i en siddende position, hold den og vend derefter tilbage til en stående position.

7. Side benløft

Side benløft er en meget let og simpel øvelse man kan lave i hjemmet da den ikke involverer meget arbejdet. Denne øvelse handler om at ligge på siden og løfte benene så højt som du kan, gentagende gange. Denne simple øvelse vil give dig et meget slankere look ved at hjælpe dig med at tabe fedt og vægt på siderne. Det er sagt at så mange som 300 løft kan brænde op til 40 kalorier!

8. Sjippe

At sjippe er helt sikkert en af de letteste hjemmeøvelser der findes. Ved at sjippe, kan du engagere hele din krop da det er en fuld krops aerobic øvelse. De opmuntrer til muskel toning og kan brænde op til 10 kalorier i minuttet! Start din rutine med så lidt som 10 minutters sjipning, og når du bliver mere vant til det, kan du øge tiden du bruger på at sjippe med så meget som du vil. Når du bliver mere erfaren kan du tilføje forskellige variationer, såsom at sjippe mens du løber eller sjippe med et ben af gangen. Hvis det bliver gjort regelmæssigt, er du sikker på at opleve fantastiske vægttabsresultater.

9. Strække ud

Ud over at det hjælper os med at slappe af, er det at strække ud fantastisk for vægttab. Det kan gøres overalt og bare 10 minutter at udstrækning om dagen efter en hjemme workout, kan resultere i kalorietab på op til 50 kalorier. Andre fordele ved at strække ud er at de øger fleksibiliteten, blodcirkulationen og det hjælper musklerne med at slappe af.

10. Cardio

En anden meget let øvelse man kan tilføje til sin hjemme rutine er cardio. Cardio er en række af aerobic øvelser for vægttab. Det kan være både høj eller lav intensitets øvelser alt efter, hvad du vælger. Cardio hjælper også med at reducere stress, øge cirkulationen og styrke hjertemusklerne. Typiske typer at cardio du kan lave hjemme inkluderer sprællemænd, stepping og at løbe på stedet.